Sunday, October 26, 2008

Nuke! and IT

وقتي مي‌خواهيد به وارد وبگاه موزه يادبود قربانيان شهر هيروشيما شويد با اين پيام مواجه مي‌گرديد، "مشترك گرامي! اين سايت به دستور مقامات قضايي فيلتر گرديده است." پس بازهم ناچاريد دنبال يك فيلترشكن باشيد تا از فيلترنت بتوانيد بهره‌ي سودمند بريد. اخيراً يك بار به مزاح به دوستان گفته بودم، فيلتر كردن سايت‌ها در ايران به منظور جلوگيري از استفاده‌ي صحيح از آن مي‌باشد. يكي از اساتيدم براي دريافت مقالات مفيد آدرس سايتي را داد كه فيلتر شده بود، استاد ديگرم هم مانده بود كه براي دسترسي به يك سايت علمي چگونه بايد از آن استفاده كند. حالا وضعيت ما كه خوب است، دلم براي بچه‌هاي حقوق، پزشكي و پيرا پزشكي مي‌سوزد. اين سيستم فن آوري اطلاعات در ايران از دستگاه‌هاي ATM و تجارت الكترونيك گرفته تا SMS و فيلترنت كم سرعت به علت فراهم نبودن زير ساخت مناسب و ضعف مديرت در اين عرصه مانند يك سيستم مزاحم شده است.



عكس از انتخاب


در كشور همسايه افغانستان يك شركت تلفن همراه امريكايي-افغاني براي كاربران خود امكان استفاده از اينترنت را فراهم آورده است. لازم است بدانيد كه سرعت دسترسي به اينترنت در اين خطوط تقريباً 10 برابر پر سرعت‌ترين اينترنت ADSL در ايران است. حالا اميدوارم وخامت موضوع را درك كرده باشيد. شاخص بهداشت طبق اعلام سازمان ملل را هنوز به ياد دارم سال 1995 هنوز كودك بودم و برگه‌هاي شاخص بهداشت را ورق مي‌زدم، آن زمان افغانستان بعد از آنگولا در رده‌ي دوم بهداشت قرار داشت. البته از آخر و ايران از آخر 58 ام بود تقريباً و رديف‌هاي آخر به سوييس، امريكا، ژاپن و انگليس تعلق داشت. حالا اين حسيني باي مواجبي گير صدا و سيما به جاي تهيه گزارش كه كنكوري‌ها دروغگو اند، برود گزارش تهيه كند كه امريكا در رديف آخر بهداشت در جهان قرار دارد و ايران بعد از افغانستان دوم است.

پيوندهاي وابسته:

2 comments:

  1. آفرین بر تو پسر باهوش!
    در مورد مطلبتم باید بگم که فیلتر به نظر من چیز خوبیه ، چون وقت به یه سایت فیلتر شده بر می خورم قبل از اینکه با یه کلیک ازش بگذرم یه لبخندم برا مخابرات میزنم و میگم ای شیطون!

    ReplyDelete
  2. با نظر آقای فواد موافقم. علاوه بر این یه زمان هایی توجه به نوع سایت هایی که فیلتر شده ن، خیلی مفرح تر از دور زدن مخابراته!

    ReplyDelete