Thursday, July 9, 2009

مشهد لولاگر را كه به خون كشاند؟

بسم رب الشهداء و الصديقين

در آيين من، اسلام، مسجد محلي براي عبادت و خشوع در برابر يكتاي بي همتاست، مسجد از نظر معناي لغوي عربي نيز، اسم مكان به معناي محل سجده است. سجده در برابر ذاتي فنا ناپذير، امروز مي‌خواهم به درگاه همين ذات بي همتا شكايت برم، در برابر حادثه‌اي دردناك، در اخبار رسانه به ظاهر ملي جمهوري اسلامي، گفته شد عده‌اي اغتشاشگر مسجد لولاگر را به آتش كشيدند، هيچ عقل سليمي اين واقعه را باور نمي‌كند، اين رسانه‌ها هيچ اشاره‌اي به علت و چگونگي علل اين حادثه نكردند، چون مي‌دانستند دودمان چه كسي بر باد خواهد رفت، تا اينكه خود من شخصاً، گزارش تصويري از مسجد لولاگر را ديدم كه در آن عده‌اي بسيجي نام، از بالاي بام مسجد در حال تير اندازي به مردم معترض به نتايج انتخابات اند. شايد رسانه ضد ملي و عاملان فتنه نمي‌دانستند در حالي كه شهروندان را سركوب مي‌كنند، شهروندان ديگري از وراي سر آنها در حال فيلم برداري از اعمال ننگين آنان اند. آيا مسجدي كه محل عبادت است بايد صرف كشتار عده‌اي معترض گردد؟ اين كدام اصول است كه كساني كه خود را مسلمان علوي مي‌دانند، حاضر مي‌شوند از مقدس‌ترين مكان يك مسلمان براي كشتن برادر مسلمان خود استفاده نمايد؟


تصاوير پخش شده از شبكه الجزيره قطر

در خلال نوشتن اين نويسه، به ياد اقدام جوانمردانه‌ي ناجوانمردان اسرائيلي افتادم، اسرائيلي كه رييس به اصطلاح جمهور شرم دارد اسمش را به زبان آورد و بنده نيز شرم دارم كه او را از نژاد احمد بنامم. در سركوب اين ناجوانمردان در حادثه جنين، عده‌اي از مسلمانان، مصدومان و مسيحيان در كليساي مهد، پناه گرفته بودند و رژيم ناجوانمرد كه تشنه به خون فرد فرد آن مردمان بود، هفته‌ها و هفته‌ها در پشت درب كليساي در محاصره انتظار كشيد و وارد آن مكان نگرديد. پروردگارا در زمان حاضر بي شرف‌ترين مردمان به عبادتگاه ابراهيميان حمله نمي‌كنند و شرافتمندان مردمان از سقف عبادتگاه مردمان را مي‌كشند.


تصوير كودك فلسطيني در كليساي مهد

براستي من شخصاً نمي‌دانستم كه مسجد در نظام جمهوري اسلامي، داراي نام‌هاي مختلفي است، مشهد نام ديگر مسجد در نظام اسلامي يعني محل شهادت است. محل شهادت شهرونداني كه شعار الله اكبر سر مي‌دهند.

2 comments:

  1. سلام ممنون از مطلبي كه گذاشتي خيلي خوشحال شدم ،البته شما از طريق تصاوير به اين موضوع آگاه شدي ولي من خودم در صحنه بودم و ديدم چطور 3 نفر از هموطنان كنار خودم از همون بالاي پشت بام بهشون تير اندازي شد و پرپر شدند ،بعد عده اي از مردم خشمگين سنگ به سمت مسجد پرتاب كردند ،و باور كنيد همون لحظه فهميدم كه فرداي آن روز صدا و سيما چنين سناريويي را درست خواهد كرد ،تنها اميدوارم كه مردم روزي اين حقايق را بفهمند.

    ReplyDelete
  2. نمی‌دونم چی بگم!
    الآن من سیاست زده شدم. در حقیقت اشباع شدم. هرجا می‌رم این سیاست دست از سرم برنمی‌داره. درحالی‌که واقعا سیاست خالی!! هم نیست و گره خورده به زندگیمون!
    خدا کمکمون کنه فقط. در حال حاضر تنها نظرم اینه!

    ReplyDelete