Sunday, July 26, 2009

هزينه حمايت از ولايت مطلقه فقيه

چند روز پيش وزير اطلاعات دولت نهم در كابينه از احمدي‌نژاد درخواست كرد تا به نامه رهبري مبني بر عزل اسفنديار رحيم مشايي جامه‌ي عمل بپوشاند. احمدي نژاد كه جلسه هيات دولت را اداره مي‌كرد با بالا گرفتن جريان و طرفداري برخي از وزرا از رهبر، اعلام وقت استراحت كرد و خود از جلسه خارج شد و در همين حال اسفنديار رحيم مشايي را در غياب خود رييس هيات دولت كرد، رياست هيات دولت در غياب رييس جمهور قانوناً به معاون اول وي واگذار مي‌گردد. در اين حال وزراي اطلاعات، بهداشت، فرهنگ و كار كه اين اقدام احمدي نژاد را نوعي دهن كجي مي‌دانستند، جلسه را از رسميت انداختند و آنرا ترك كردند.

حالا كه احمدي نژاد حرف رهبر را گوش نداده و صرفاً نامه استعفاي رحيم مشايي را به رهبر آن هم پس از گذشت 7 روز ارسال كرده است. احمدي نژاد براي فروكاستن خشم خود، محسني اژه‌اي و صفارهرندي وزراي اطلاعات و فرهنگ دولت را كه اجازه عرض اندام در اعتراض به اقدام تمسخر آميز احمدي نژاد به رهبر را داشتند، از كار بركنار كرد. به وزير كار هم دستور داده است كه جلوي چشمانش ظاهر نگردد و در جلسات هيات دولت حضور نداشته باشد. وضعيت باقري لنكراني، وزير بهداشت هم در هاله‌اي از ابهام مي‌باشد.


با بركناري وزراي اطلاعات و فرهنگ، مجموع روساي تغيير يافته در دولت احمدي نژاد از مرز 12 گذشت، تا طبق قانون اساسي وي موظف باشد در 8 روز مانده به پايان كار دولت نهم براي كابينه وزيران از مجلس شوراي اسلامي راي اعتماد دريافت كند. امري كه با توجه به عمر كوتاه باقيمانده در دولت نهم بعيد به نظر مي‌رسد. لذا قانوناً دولت در اين 8 روز مشروعيت نداشته و تصميمات آن اعتبار قانوني ندارد.

عملكرد شيخ مهدي كروبي كه به نظر بسياري تندرو ترين فرد در بين چهار نامزد رياست جمهوري بود، در برابر نامه رهبري هنگام تصدي رياست مجلس شوراي اسلامي درباره‌ي عدم بررسي قانون اصلاح قانون مطبوعات با عملكرد احمدي نژاد ولايتمدار امام زماني در ارسال نامه تحقير آميز به رهبري جاي تامل بسيار در محبان ولايت دارد.

No comments:

Post a Comment