Saturday, September 13, 2008

سالهاي آخر تحصيلي خود را در تهران سپري نماييد!

اقدام غير مسولانه و تصميمات غير كارشناسي شورايعالي انقلاب فرهنگي مبني بر پذيرش 80 درصدي دانشجويان دانشگاهها به صورت بومي، در كنار اطلاع رساني ناكافي سازمان سنجش، كه با اعتراض رتبه‌هاي خوب روبه رو شد، به نفع شهرستاني ها جواب داد.
ارمغان موفقيت براي رتبه‌هاي مناسب، در كنار شكست تصميمات غلط شورايعالي انقلاب فرهنگي كه رنگ و بوي سياسي (يا بهتر بگوييم دولتي يا احمدي نژادي) به خود گرفته است، قدرت مردمي در جهت منفعت مشترك را نشان داد. ايجاد ظرفيت‌هاي جديد هر چند ناكافي، در پي اعتراضات مردمي به انحصار دانشگاه‌هاي معتبر ايران براي تهراني‌ها و اصفهاني‌ها و قطبهاي مرتبط به آنها كه شايد در جهت مهار گراني‌هاي مسكن در كشور، مشكلات فرهنگي (البته از ديدگاه ايشان) در دانشگاه‌هاي كشور و جلوگيري از مهاجرت به شهرهاي بزرگ باشد، با ايجاد ظرفيت جديد هر چند محدود، نوعي تودهني به اين سياست مي‌باشد. دانشگاه‌هاي ملي ايران بايد در اختيارتمام ملت ايران باشد و نه در انحصار گروهي خاص از جامعه‌ي ايران، آن هم بر اساس تقسيمات جغرافيايي.
از سال بعد از هر 100 نفر كه در دانشگاه شريف، اميركبير، تهران و ... قبول مي‌شود، يادتان باشد 80 نفر تهراني و 20 نفر از بقيه‌ي كشور مي‌باشد، پس اگر مي‌خواهيد شانس قبوليتان در دانشگاه‌هاي تهران افزايش يابد، توصيه مي‌كنم دوسال آخر تحصيلي خود را در تهران سپري نماييد تا در قطب سازمان سنجش تهراني باشيد.

No comments:

Post a Comment