Friday, June 20, 2008

پيرامون اظهارات پاليزدار

عباس پاليزدار تا حدود 1 ماه پيش شهروندي سالم بود كه هيچ اتهامي به آن وارد نبود، اما پس از اظهارات وي پرونده‌هايي عليه ايشان باز شد كه حتي صحت آن مشخص نيست، كافي ست اندكي در سايت خبرگزاري فارس نزديك سپاه پاسداران جمهوري اسلامي، خبرگزاري نزديك به محسن رضايي تابناك (همان بازتاب سابق) يا الف سايت نزديك به احمد توكلي، برنا سايت نزديك به دولت زد، تا موج انتقاد، اتهام عليه ايشان مشخص گردد.

خبرگزاري دولتي برنا در يادداشتي تحت عنوان«نکته انحرافي پرونده پاليزدار. چرا به جاي "ما قال" به من قال مي پردازيد؟» به دفاع از اظهارات وي پرداخت. همچنين به گزارش «فردا» در يادداشت آمده است: سوال اساسي و مهم اين است که چرا به جاي حمله به شخصيت فردي پاليزدار، هيچ کس اتهامات مطرح شده از جانب وي را تکذيب نمي کند؟!

اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان اين سوال را مطرح كرده بود كه آيا اتفاقاتي از اين دست محصول عدم پاسخگويي مسئولان قوه قضاييه نيست؟
از طرف ديگر بيان كرده اند :"اما مسئله اصلی که در این غوغای سیاسی در حال فراموشی است محتوای سخنان پالیزدار است. بالاخره این سئوال در افکار عمومی مطرح است که تکلیف حرف‌های ایشان چه می‌شود؟"

از طرفي تخلفات مالي بعد از اين اظهارات به ايشان وارد گرديده است كه ليست 6 ميلياردي آن هنوز هم در ليست خبرگزاري فارس هنوز هم قابل مشاهده است اين در حالي است كه به گزارش برنا گفته مي شود عباس پاليزداري كه در دانشگاه همدان اتهاماتي را به برخي چهره هاي كشور نسبت داده 7 ميليارد تومان بدهي دارد اما شخص ديگري با همين نام 6 ميليارد تومان اختلاس كرده كه با اين شخص متفاوت است. و دو تيتر جالب در دو سايت الف "اين پاليزدار آن پاليزدار نيست" در 22 خرداد و خبرگزاري فارس "اين پاليزدار همان پاليزدار است" در 24 خرداد در تاييد گفته‌هاي پيشين مطلب را كامل مي‌سازد.

از طرفي سوال اينجاست كه كساني كه درباره‌ي مدرك تحصيلي ايشان سر و صدا مي‌كنند چرا تا پيش از اين درباره‌ي ايشان اظهار نظر نكرده بودند؟ و دستگاه‌هاي اطلاعاتي-قضايي در صورت وقوع چنين جرمي چرا تا پيش از اين نسبت به برخورد با ايشان اقدام نكرده اند؟

به نظر مي‌رسد اظهارات يك فرد در صورت كذب بودن آنها نبايد سبب دستگيري 11 نفر بنا به اظهار نظر سخنگوي قوه‌ي قضائيه و بازپرسي از نماينده مردم كرج مجلس به مدت 11 ساعت باشد.

آنچه از نظر بنده در جهت تنوير افكار عمومي درست به نظر مي‌رسد، جوابيه‌اي مستدل بر بند بند اظهارات ايشان است، تا صحت و يا عدم صحت بيانات ايشان مشخص گردد و در هر دو صورت اقدامات قانوني لازم به عمل آيد.

1 comment:

  1. موافقم.
    با دستگیری پالیزدار دردی دوا نمی شه. باید همه چیز روشن شه.
    شاید «مستضعفین» رو که هفته ی پیش در سطح دانشگاه توزیع می شد، دیده باشید.
    یه مطلبی نقل کرده بود درباره ی اصرار حضرت علی (علیه السلام) بر بی آبرو کردن و مجازات بی سابقه ی یکی از افراد داخل حکومت که تخلف مالی کرده بود.
    همه چیز رو که نمی شه پشت گوش انداخت یا به بهانه ی حفظ مصالح نظام، علنیش نکرد.

    ReplyDelete