Monday, May 5, 2008

ميلدرد لوينگ در گذشت . . .

ميلدرد لوينگ، زن سياه پوستي كه قوانين ايالتي ويرجينيا را در مورد ممنوعيت ازدواج بين نژادي به چالش كشيد و سبب نقطه تحول تاريخي شد و آتش اجراي قانون جديدي را در تمام ايالات امريكا شعله ور كرد، در گذشت.


لوينگ روز جمعه در سن 68 سالگي در خانه‌ي روستائيش ميلفورد در گذشت. لوينگ و همسر سفيد پوستش ريچارد تاريخ امريكا را در سال 1967 (يعني 41 سال پيش) هنگامي كه قاضي ارشد ايالات متحده با ازدواج آنها موافقت كرد تغيير داد. قانوني كه حداقل در 17 ايالت امريكا اجازه ازدواج سياهان را با سفيدان و كلاً ازدواج‌هاي بين نژادي را ممنوع مي‌دانست.


لوينگ و ريچارد در سال 1958 ، وقتي لوينگ 18 سال داشت، ازدواج كرده بودند اما وقتي به شهر مادري خود ويرجينيا بازگشتند به مدت يك هفته بازداشت شدند و به جرم "زندگي با يكديگر به علت بر هم زدن آرامش وشان جامعه" مجرم شناخته شدند.


اين زوج براي اينكه به يك سال حبس در ايالت ويرجينيا محكوم نشوند، آنجا را به سمت واشنگتن ترك كردند و چند سال بعد يك چالش قانوني را به راه انداختند.


پس از اينكه قاضي ارشد ايالت متحده حكم به بازگشت آنها به ويرجينيا را صادر كرد آنها با فرزندانشان دونالد، پگي و سيدني به شهرشان بازگشتند.


ريچار در سال 1975 در يك سانحه رانندگي كه در آن همسرش نيز مجروح شد، در گذشت.
لوينگ در يك مصاحبه با خبرگزاري اسوشتد پرس گفته بود كه او قصد تغيير تاريخ را نداشته است او فقط دختري بوده كه با پسري غرق عشق شده بود.


لوينگ گفته بود "اين كار من نبود، اين كار كار خدا بود"
منبع: اسوشيتد پرس Mildred Loving, matriarch of interracial marriage, dies


حالا جامعه‌اي كه تا 40 سال پيش در آن دو نفر نمي‌توانستد آزادانه ازدواج كنند، چگونه مي‌تواند مدعي حقوق بشر وكرامت انسان‌ها باشد؟ حالا بعضي‌ها از اين صحبت‌ها بهره برداري داخلي نكنند.

1 comment:

  1. موافقم.
    این خانم نمی خواست تاریخ رو عوض کنه.
    اون فقط اشتباهی بود!!

    ReplyDelete